Deklaracja dostępności
DELARACJA DOSTĘNOŚĆI
Oświadczanie w sprawie dostępności
Deklaracja dostępności strony internetowej
Dom Pomocy Społecznej w Sandomierzu zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej www.sandomierz.naszdps.pl oraz https://sandomierz.naszdps.pl/bip/ zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do http:www.sandomierz.naszdps.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 08.01.2016r
Data ostatniej dużej aktualizacji: 23.11.2022r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data sporządzenia deklaracji i metody oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia 21.03.2025r. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Eliza Cukrowska-Jakuszewska, adres poczty elektronicznej dpssandomierz@sandomierz.naszdps.pl
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 15 832 39 24. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury wnioskowo - skargowej
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audio deskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/pl
Dane teleadresowe podmiotu publicznego
Dom Pomocy Społecznej w Sandomierzu, u. Czyżewskiego1, 27-600 Sandomierz
Tel.: 15 832 39 24
E-mail: dpssandomierz@sandomierz.naszdps.pl
Strona internetowa: sandomierz.naszdps.pl
Dostępność architektoniczna
Dostępność wejścia
Do budynku prowadzi jedno wejście znajdujące się przy ulicy Czyżewskiego 1. Wejście jest ogólnodostępne w godzinach 6.00-19.00 dla osób odwiedzających. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków. Wokół budynku zapewniono drogę pożarową o utwardzonej nawierzchni. Budynek Domu jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową. W budynku mieści się piwnica, parter, I piętro, II piętro i III piętro. Budynek dzieli się na dwie części: mieszkalną i biurową. Do obu części prowadzą schody oraz windy przystosowane dla osób na wózkach inwalidzkich. Recepcja znajduje się po lewej stronie od wejścia. Sprawy urzędowe w Domu Pomocy Społecznej w Sandomierzu można załatwić w godzinach 7.00-15.00.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Do obu części prowadzą schody oraz windy przystosowane dla osób na wózkach inwalidzkich.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braill’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Nad wejściem do budynku nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
Dostępność Parkingu
Dom Pomocy Społecznej posiada parking z wyznaczonym miejscem przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych od strony ulicy Czyżewskiego.
Dostępność toalety
W części biurowej znajduję się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych po lewej stronie na końcu korytarza. W części mieszkalnej ogólnodostępne toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych znajdują się na piętrach I, II, III po prawej stronie klatki schodowej.
Pomoc w pokonaniu większych barier w danym budynku
W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki Domu Pomocy Społecznej w Sandomierzu istnieje możliwość dojścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.